وبلاگ جوانی

امام خامنه ای: یقیناً زبده‌ی جوانان کشور، جوانان دانش‌آموز ، دانشجویان و طلاب علوم دینی‌اند

وبلاگ جوانی

امام خامنه ای: یقیناً زبده‌ی جوانان کشور، جوانان دانش‌آموز ، دانشجویان و طلاب علوم دینی‌اند

وبلاگ جوانی

جوانی محفلی صمیمی برای حرف‌های خودمانی جوان‌هاست. نوجوانی و جوانی دوران مهمی است که بسیاری از موفقیت‌های مهم زندگی در این دوران به دست می‌آید و انتخاب‌های مهم در این دوران انجام می‌شود. در این وبلاگ برای همه جوان‌ها حرف دارم و می‌خواهم حرف همه را بشنوم. از بچه دبیرستانی‌ها تا دانشجوها و حتی آن‌هایی که طلبه هستند. این‌جا وبلاگ جوانی است و من هم یک جوانم.

پیام های کوتاه
آخرین نظرات
نویسندگان

حکم نگاه کردن به فیلم‏‌هاى مبتذل

يكشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۳۳ ب.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم
حکم نگاه کردن به فیلم‏‌هاى مبتذل
دوستان خوب جوان سلام.
با توجه به رواج و شیوع فیلم‌های مبتذل و نامشروع که تحت عنوان فیلم‌های پرن یا س.ک.س شناخته می‌شوند و متاسفانه در بین برخی از گروه‌های جوان ما هم دست به دست می‌شند و برای این رفقای جوان مشکلاتی رو ایجاد کردند و با توجه به اینکه هنوز عده ای از عزیزان حکم شرعی مشاهده این فیلم ها رو نمی‌دونند و گمان می‌کنند در صورتی که بدون تحریک شدن یا لااقل بدون اینکه منجر به خودارضایی یا رابطه جنسی بشه دیدن این فلیم‌ها و تصاویر مشکلی ایجاد نمی‌کنند پاسخ رو از مراجع معظم تقلید جویا شدیم تا ببینیم واقعا دیدن این تصاویر چه حکمی از نظر اسلام عزیز دارند؟
سوال 1: نگاه به فیلم‏هاى مبتذل که بیشتر زنان غیر مسلمان در آن بازى مى‏کنند - در صورتى که موجب تحریک انسان نشود - چه حکمى دارد؟
پاسخ مراجع عظام تقلید:

همه مراجع (به جز آیت اللّه تبریزى و آیت اللّه سیستانى): با توجه به اینکه دیدن این گونه فیلم‏ها به طور معمول شهوت برانگیز و مقدمه ارتکاب گناه مى‏باشد، نگاه به آنها حرام است.
آیت اللّه سیستانى: اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به گناه نیز باشد، بنابر احتیاط واجب نگاه به زنان جایز نیست.
آیت اللّه تبریزى: نگاه به فیلم‏‌هایى که موجب تحریک شهوت بر حرام یا ترویج فساد در جامعه باشد، جایز نیست.

سوال 2:دیدن فیلم‏هاى خارجى که بعضى قسمت‏هاى آن داراى صحنه‏‌هاى مبتذل است، چه حکمى دارد؟

پاسخ مراجع عظام تقلید:

همه مراجع: اگر صحنه‏هاى نامشروع و مبتذل سانسور شود و یا به گونه‏اى از نگاه انسان پنهان بماند، مشاهده سایر بخش‏هاى آن - چنانچه بدون قصد لذت و ترس افتادن به گناه باشد و باعث مفسده نگردد - اشکال ندارد.

(پس چنانچه موجب مفسده باشد، یعنی انسان را برای ارتکاب گناه تحریک کند یا با قصد لذت بردن و تحریک شهوت دیده شود و یا صحنه‌های سانسور نشده که مشاهده آن‌ها مقدمه ارتکاب گناه است دیده شوند حکم آن همان حکم مساله قبل است.)

توضیح:

منظور از حرام: عمل حرام در فقه اسلامی به عملی گفته می‌شود که انجام آن منجر به هلاکت انسان می‌شود و به همین دلیل خداوند به ترک آن حکم می‌کند. در صورتی که کسی عمل حرامی انجام دهد مستحق عقوبت و عذاب است. منظور از عذاب این نیست که مانند تنبیه کردن‌های ما خداوند دادگاهی تشکیل می‌دهد و حکمی صادر می‌کند و سپس مامورینی می‌آیند و آن حکم را اجرا می‌کنند! خیر. منظور این است که در اثر انجام آن عمل برای آن شخص یک شخصیتی ایجاد می‌شود که شخصیت او عین عذاب و گرفتاری هلاک کننده است. این شخصیت در قیامت خود را ظاهر می‌نماید و در آن شرایط دیگر نمی‌شود مانند دنیا با انجام عمل دیگری این شخصیت را تغییر داد.

منظور از احتیاط واجب: احتیاط واجب یعنی اینکه یا شما می‌بایست از مرجع تقلید خود در آن حکم تبعیت کنید یا در آن حکم درصورتی که مرجع شما اجازه داده است به مجتهد دیگری رجوع کنید. یک مجنهد در صورتی جکم به احتیاط واجب می‌کند که از طریق ادله به قطع و یقیین نرسیده باشد اما احتمال وجوب انجام یا ترک فعل را بدهد.

نظرات  (۴)

۰۷ تیر ۹۴ ، ۱۶:۳۶ تبادل لینک رایگان
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام و درود بر شما دوست گرامی ، مطلب خوبی بود ، از شما تشکر می کنم .
************************************************************************************ ************************************************************************** *****************************************************
*******************************************************************
****************************************
۰۷ تیر ۹۴ ، ۱۶:۴۶ خادم الرقیه
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام علیکم

باآرزوی قبولی طاعات وعبادات شما

وبلاگ رقیه خاتون(س) میزبان نظرهای زیبای شماست.

**** ****

سلام سایت بسیار آموزنده وخوبی داری کلا خوشم اومد و ممنون که نظر دادی 
پاسخ:
سلام.
خواهش میکنم. لطف دارید.
۱۳ تیر ۹۴ ، ۰۶:۲۰ آیات نورانی
سلام،
نیمه ی شهر خدا ایستاده ای،
ما آمدیم، آغوش باز کن؛
پادشاه کرامت..!
پاسخ:
سلام برشما.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی