وبلاگ جوانی

امام خامنه ای: یقیناً زبده‌ی جوانان کشور، جوانان دانش‌آموز ، دانشجویان و طلاب علوم دینی‌اند

وبلاگ جوانی

امام خامنه ای: یقیناً زبده‌ی جوانان کشور، جوانان دانش‌آموز ، دانشجویان و طلاب علوم دینی‌اند

وبلاگ جوانی

جوانی محفلی صمیمی برای حرف‌های خودمانی جوان‌هاست. نوجوانی و جوانی دوران مهمی است که بسیاری از موفقیت‌های مهم زندگی در این دوران به دست می‌آید و انتخاب‌های مهم در این دوران انجام می‌شود. در این وبلاگ برای همه جوان‌ها حرف دارم و می‌خواهم حرف همه را بشنوم. از بچه دبیرستانی‌ها تا دانشجوها و حتی آن‌هایی که طلبه هستند. این‌جا وبلاگ جوانی است و من هم یک جوانم.

پیام های کوتاه
آخرین نظرات
نویسندگان

می ترسم دروغ باشد

چهارشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۰۹:۲۵ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

می ترسم دروغ باشد

روز عید غدیر بود. از صبح برنامه ریزی کرده بودیم. اول یک جشن کوچک داشتیم که بچه‌های محل را دعوت کرده بودیم. بعد هم دیدار یکی از علما. رفتن به دیدن علما یکی از رسم‌های پسندیده عید غدیر است. ما هم هر سال می‌رفتیم. امسال هم رفتیم. تا نزدیک ظهر طول کشید. یکی از چیزهایی که زیاد در روز غدیر دیده می‌شود این است که وقتی دو نفر به هم می‌رسند و با هم مصافحه می‌کنند می‌گویند: "الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة علی بن ابیطالب". خدا را بخاطر این نعمت خیلی باید شکر کرد. ما هم همیشه همین را می گفتیم. نزدیک ظهر بود.

با بچه‌ها تصمیم گرفتیم به دیدن یکی از اساتید برویم. با استاد تماس گرفتیم. یکی از بچه ها که با ما بود لباس همراه داشت. استاد گفتند تا من برسم دیر می‌شود. بروید مسجد ما و بجای من نماز را اقامه کنید. نماز جماعت را خواندیم و به نزدیکی منزل استاد که چند قدمی مسجد بود رفتیم. یک ساعتی یا بیشتر منتظر ماندیم تا استاد رسیدند. در این فاصله در مورد عید غدیر و برکات آن و برخی مسائل دیگر مشغول صحبت شدیم. در همین حال ناگهان استاد را دیدیم که به طرف ما می‌آیند. با خوشحالی پیاده شدیم. استاد همیشه در عید غدیر ما را در آغوش می‌گرفت و به گرمی از ما استقبال می‌کرد. امسال هم همینطور. تک تکمان را در آغوش گرفت و سلام و احوال پرسی کرد تا نوبت من شد. وقتی استاد مرا در آغوش گرفت گفت: اللَهمَّ اجعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام. تا این جمله را شنیدم خودم را از آغوش استاد جدا کردم و پرسیدم چرا بجای "الحمدلله الذی" گفتید: "اللَهمَّ اجعَلَنَا" ؟ استاد لبخندی زد و دوباره مرا در آغوش کشید و گفت: " آخر حضرت آقا می‌گویند: بگویید: "اللَهمَّ اجعَلَنَا".

این مساله فکرم را مشغول کرد. حضرت آقا فرموده بودند:

همیشه در ایام غدیر معمول است که مردم این دعا رامی‌خوانند: "الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة علی بن ابیطالب". بنده به دوستانم غالبا می‌گویم که نگویید "الحمدلله الذی جعلنا". میترسم دروغ باشد بگویید: اللهم اجعلنا من المتمسکین بولایة علی بن ابیطالب. خدایا ما را از متمسکین به ولایت قرار بده...

حرف سنگینی بود. هنوز هم درست متوجه نشدم!. مگر آن‌هایی که تمسک به ولایت امیرالمومنین علیه السلام پیدا کرده‌اند چگونه‌اند که رهبر ما می‌گویند: بنده به دوستانم غالبا می‌گویم که نگویید "الحمدلله الذی جعلنا". میترسم دروغ باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی